Oriol Ferran, director de comunicació de CREA'T, va intervenir al seminari per presentar la varietat d'eines i recursos 2.0 i aportar la seva opinió de com es poden utilitzar en els entorns de la comunicació pública i, especialment, en l'àmbit local.
Les noves eines i els nous entorns 2.0 han d'ajudar a acostar les administracions públiques i la ciutadania, en ambdos sentits, però obligarà a tot un seguit de canvis als sistemes de comunicació pública. L'ACIAL, la històrica Associació Catalana d'Informadors de l'Administració Local que ara s'ha transformat en Associació de Comunicació Pública, ha dedicat el seu VII Seminari a la internet social i la comunicació pública. Prop d'un centenar de professionals de gabinets de premsa i de comunicació públics van participar a les jornades que es van celebrar, durant dos dies a la Nau Gaudí de Mataró.En diversos moments del Seminari s'han posat sobre la taula algunes de les contradiccions que es plantegem els professionals de la comunicació pública i s'han arribat a qüestionar el seu propi paper quan el tracte ja esdevé directe entre els polítics i la mateixa ciutadania. Les preguntes que es fan aquests professionals són prou contundents i directes: què fem, quan el nostre alcalde ja respon directament a les preguntes que rep al seu bloc? Situacions que es produeixen durant el cap de setmana i que, a vegades, els professionals ja es troben completament resoltes quan el dilluns es reincorporen a la feina.Oriol Ferran, director de comunicació de CREA'T, va intervenir al seminari per presentar la varietat d'eines i recursos 2.0 i aportar la seva opinió de com es poden utilitzar en els entorns de la comunicació pública i, especialment, en l'àmbit local. Ferran va proposar que el “moment de la TDT” serveixi per replantejar els sistemes de comunicació local per repensar-los i afavorir procesos de convergència tecnològica i optimització de recursos. També es va referir al nou paper dels gabinets de premsa, que poden deixar de fer el paper d'intermediaris de la comunicació pública per esdevenir més protagonistes d'acord amb una estratègia comunicativa compartida i assumida per professionals i polítics.La realitat 2.0 preocupa des del l'àmbit de la comunicació pública però ha quedat evidenciat que hi ha ganes de conèixer i poder entendre i utilitzar aquestes eines per millorar en els propis serveis de comunicació. Nous reptes organitzatius, processos d'integració i convergència tecnològica i dels equips i, sobretot, entendre el concepte del “Col·laborar i compartir” l'essència de la web 2.0 i que és la veritable revolució en estructures antigues i reticents al canvi. Crea't a les Jornades Acial de MataróView more presentations from creat.